czwartek, 28 sierpnia 2014

Dietetyczne spaghetti bolognese

Nawet taką potrawę jak spaghetti bolognese można odchudzić i cieszyć się jej smakiem będąc na diecie.



Składniki (na 2 porcje):
  • 200 g mielonego mięsa z piersi kurczaka lub indyka (u mnie indyk)
  • 100 g makaronu pełnoziarnistego typu spaghetti
  • 1 marchew
  •  1 pietruszka
  • kawałek selera
  • 1 cebula
  • fasolka szparagowa
  • 2-3 pomidory
  • czosnek
  • oliwa z oliwek
  • ser parmezan
  • sól, pieprz, słodka oraz ostra papryka, cynamon, bazylia, oregano oraz inne ulubione zioła
  • oliwa z oliwek
 Mięso zmielić w maszynce. Na łyżeczce oliwy zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę oraz zgnieciony czosnek na nieprzywierającej patelni.  Dodać zmielone mięso z indyka, gdy mięso będzie podsmażone, dodać pokrojona w krążki marchewkę oraz  starte na tarce z grubymi oczkami  pietruszkę i seler, oraz fasolkę szparagową.  Dusić przez chwilę, w razie potrzeby dodać wody. Po paru minutach dodać pokrojone w kostkę pomidory. Wszystko dokładnie wymieszaj i duś pod przykryciem tak długo, aż warzywa zmiękną, a sos stanie się jak najbardziej jednolity. Dopraw bazylią, oregano i niewielką cynamonu, papryką słodką oraz ostrą, solą i pieprzem. Podawaj z ugotowanym al dente makaronem pełnoziarnistym. Posyp startym parmezanem.

Prześlij komentarz