środa, 3 września 2014

Zupa krem z pomidorów

Korzystajmy z warzyw sezonowych, wtedy są najbardziej wartościowe oraz najpyszniejsze. Moja propozycja to zupa krem ze świeżych pomidorów, której przygotowanie zajmie nam 10 min. Do zupy użyłam odmianę "bawole serce", którą uważam za najsmaczniejszą , o bardzo mięsistych owocach pozbawionych praktycznie pestek, w kolorze malinowym.




 Składniki (na 2 porcje):
  • 4- 5 pomidorów, u mnie "bawole serce"
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz, bazylia, majeranek
  • oliwa z oliwek
Na rozgrzanej  oliwie podsmażamy pokrojoną cebulę, czosnek, gdy się zeszkli, dodajemy pokrojone (nie trzeba pozbywać się skórek) pomidory smażymy, aż zmiękną. Całość miksujemy blenderem, przyprawiamy do smaku, można podawać z makaronem pełnoziarnistym lub grzanką z chleba razowego. Opcjonalnie można także posypać startym parmezanem. Smacznego ;-)



1 komentarz:

mopswkuchni pisze...

Nie jadłam jeszcze bawolich ser, ciekawa jestem jak smakuje ta odmiana. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)