piątek, 31 stycznia 2014

Fasolowe chilli


Idealne danie dla wegetarian


Zima to doskonały czas na wprowadzenie fasoli do naszego menu. Właśnie teraz jest najsmaczniejsza i zawiera najwięcej składników odżywczych.  Podobnie jak inne rośliny strączkowe ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Fasola to bogate źródło witamin z grupy B, C i E oraz składników mineralnych takich jak: potas, magnez i selen. W jej strączkach znajdują się również substancje o działaniu przeciwcukrzycowym.

Kasza jaglana była ważnym produktem w diecie naszych przodków, dziś jest mało znana i niedoceniana. Jest najzdrowszą i najbardziej lekkostrawną z kasz, dlatego nie powinno jej zabraknąć w diecie dzieci i osób niejedzących mięsa.

Składniki:
  • Kasza jaglana
  • Biała fasola
  • Marchew
  • Papryka czerwona
  • Cebula
  • Czosnek
  • Pomidor
  • strąk papryki chilli
  • mielony kminek
  • czarny pieprz
  • natka zielonej pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sól
Fasolę namoczyć na noc. Ugotować do miękkości w lekko osolonej wodzie. Przepłukaną kaszę jaglaną gotować 10 min w osolonej wodzie. Zeszklić drobno posiekaną cebulę i czosnek przeciśnięty przez praskę na oliwie. Dodać pokrojoną w kostkę marchewkę i paprykę. Dusić pod przykryciem ok 15 minut. Wrzucić kaszę i przyprawy oraz ugotowaną fasolę. Dusić wszystko na bardzo małym ogniu około 10 minut. Jeżeli potrzeba dodać wody, nie za dużo aby potrawa była gęsta. Na końcu dodajemy pokrojonego pomidora i dusimy jeszcze około 10 minut. Gotową potrawę posypujemy natką pietruszki.


Prześlij komentarz