wtorek, 11 lutego 2014

Kurczak z woka

Smażenie na woku jest bardzo zdrowe. Przede wszystkim dlatego, że na woku smażymy na niewielkiej ilości oleju. Smażymy bardzo krótko, na bardzo gorącym oleju, ciągle mieszając ( metoda stir frying ). Dzięki temu dania nie tracą swoich substancji odżywczych, jak przy innych rodzajach obróbki.
UWAGA : Bardzo ważne jest by wok był odpowiednio rozgrzany !





 Składniki: 
  • duża pierś z kurczaka  
  •  makaron pełnoziarnisty (do przepisu użyty makaron ze szpinakiem, a nie tak jak podane w przepisie)
  • papryka czerwona 
  •  koper włoski
  •  kalarepka 
  •  marchew
  •  1/2 ogórka wężowego
  •  garść kiełków słonecznika 
  •  3 ząbki czosnku
  • kawałek korzenia imbiru
  •  papryczka chilli 
  • 2 łyżki olej sezamowego 
  •  2 łyżki sosu sojowego
  •  1/2 sok z cytryny 
  •  szczypta cukru
  •  sezam (sezam uprażyć na suchej patelni, aby wydobyć jego aromat)


Kurczaka pokroić w paski, zalać sosem sojowym, dodać przeciśnięty ząbek czosnku i otarty imbir. Marynować przez pół godziny. Warzywa pokroić w słupki. W woku mocno rozgrzać olej wrzucić warzywa, (w kolejności marchew, papryka, koper włoski, kalarepa) bez ogórka, posiekaną papryczkę chilli i szczyptę cukru, podsmażyć przez chwilę, wyjąć z woka i odstawić. Usmażyć kurczaka. Po 2 minutach (jak mięso się zetnie) dodać, podsmażone warzywa. Skropić olejem sezamowym, dodać wcześniej uprażony sezam, ogórka i kiełki słonecznika), wymieszać, przełożyć do miski. Wymieszać z ugotowanym makaronem.







Prześlij komentarz