wtorek, 18 lutego 2014

Pstrąg tęczowy z makaronem, brokułem i fasolka szparagową w sosie koperkowym

Kolejna bardzo szybka propozycja na obiad,  to danie robiłam niecałe 15 min.
Znowu rybka tym razem pstrąg tęczowy. Staram się jeśc bardzo dużo ryb, aby nie było monotonnie jem przeróżne i te chude i te trochę bardziej tłuste.

Pod względem zawartości tłuszczu (tłuszcz rybi ma duży wpływ na ich smak) w rybach, dzielimy je następująco:

Ryby chude (zawartość tłuszczu poniżej 5g w 100 g ryby):
- flądra
- dorsz
- halibut biały
- lin
- okoń
- mintaj
- pstrąg strumieniowy
- sandacz
- szczupak

Ryby średniotłuste (zawartość tłuszczu pomiędzy 5g a 9g w 100 g ryby):
- halibut
- karmazyn
- karp
- leszcz
- morszczuk
- pstrąg tęczowy
- sola

Ryby tłuste (zawartość tłuszczu powyżej 9g w 100 g ryby)
- węgorz

- łosoś
- śledź
- makrela
- tuńczyk
- sardynka




Składniki:
  • Makaron razowy
  • Pstrąg tęczowy filet
  • Brokuł
  • Fasolka szparagowa
  • pomidorki koktajlowe
  • Jogurt naturalny
  • Odrobinę serka śmietankowego np Turek
  • Duża ilość koperku
  • sól, pieprz, czosnek

 


Fasolkę, brokuła oraz pstrąga gotujemy na parze około 8 min. (tak aby brokuł nie był zbyt miękki). Makaron gotujemy al dente (w zależności od rodzaju około 8-10 min). W czasie gotowania do osobnego garnuszka wkładamy i na małym ogniu podgrzewamy odrobinę serka śmietankowego (około 1 łyżki), jogurt naturalny (2 łyżki), wszystko razem mieszamy, dodajemy sól, pieprz, czosnek, koperek. Ugotowane warzywa oraz makaron mieszamy z sosem (zostawiamy około1 łyżki na rybę), na wierzch kładziemy rybę, polewamy pozostałym sosem. podajemy z pomidorkami.
Prześlij komentarz